Retur & reklamation


Ofte stillede spørgsmål
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Du har normalt 14 dages fuld returret på alle produkter købt på Eliandfriends.dk.
Når du ønsker, at returnere et produkt er det eneste du skal gøre, at pakke dette ned som ved modtagelse. Produktet skal returneres i den stand du modtog det og være ubrugt.
Ved dette link kan du købe en returlabel fra PostNord eller GLS, som du kan sætte på pakken og aflevere den hos det korrekte fragtfirma. Det er vigtigt, at du får en kvittering for at have afleveret pakken, da det er dit bevis for, at de har modtaget den.
Dette returlabel koster 49 kroner at bruge, og dette beløb vil blive modregnet ved modtagelse og refusion af returforsendelsen. Er dit returlabel bortkommet, kan du kontakte os og få tilsendt et nyt til din mail.
Hvis du selv betaler fragten, er det også vigtigt at få kvitteringen på dette. Adressen pakken skal sendes til er:
Oaksmond ApS
Dalagervej 15
6623 Vorbasse
Danmark
Att.: Charlotte Straarup
Behandlingstid
Når vi har modtaget din returnering, vil vi typisk behandle den indenfor 7 hverdage. Vi kontakter dig efterfølgende direkte på mail når vi har behandlet din returnering. Januar, august, september, november & december er ofte travle bytte måneder, og man kan derfor ofte forvente en forlænget svartid på op til 14 hverdage på returneringer afhængigt af antallet af pakker.
Hvordan laver jeg en reklamation på et produkt?
Hvis du har et produkt, som du ønsker at reklamere over, skal du straks sende det ind til os. Du bedes vedlægge en kopi af din faktura eller bestillingsbekræftelse, hvorpå du beskriver fejlen på produktet. Hvis ikke du har nogle af disse kan en håndskrevet seddel med ordrenummeret også gøre det.
Du kan med fordel bruge det medfølgende returlabel som ligger i pakken til at sende din reklamation ind til os. Med den er pakken forsikret og du kan følge pakken hele vejen frem til vores lager. Det medfølgende returlabel kan kun bruges indenfor Danmarks grænser.
Aflever pakken og sørg for at få en kvittering for indleveringen, så du har bevis for, at den er indleveret og til hvem.
Hvis du selv betaler fragten, er det også vigtigt at få kvitteringen på dette, da vi i tilfælde af en godkendt reklamation vil refundere retur omkostningerne inden for rimelighedens grænser. Adressen pakken skal sendes til er:
Oaksmond ApS
Dalagervej 15
6623 Vorbasse
Danmark
Att.: Charlotte Straarup
Når vi modtager pakken på vores lager, går der typisk nogle få hverdage, før vi har behandlet reklamationen. Du vil herefter blive kontaktet direkte.
Såfremt en reklamation godkendes vil vi så vidt muligt erstatte den med et nyt tilsvarende produkt, hvis det er på lager. Hvis ikke vil vi erstatte produktet i form af et gavekort på produktets værdi.
Bemærk: I travle perioder, som f.eks. jule ombytninger i januar, ser vi forlængede behandlingstider. Denne er pt. op til 14 hverdage.
Hvordan bytter jeg et produkt?
Vi tilbyder ikke direkte ombytninger af produkter eller størrelser ved returnering!
Hvis du ønsker, at ombytte et produkt eller størrelse foreslår vi i stedet, at man sender det pågældende retur til os. Vi anbefaler man anvender det medfølgende returlabel til dette, så vi er sikre på processen bliver behandlet korrekt. Det koster 49,- kr. at anvende vores label. HUSK altid at få en kvittering for indlevering af pakken.
Når vi modtager pakken på vores lager vil vi foretage en refundering af produktet til samme kort, som er benyttet til bestillingen. Er der anvendt et gavekort, vil beløbet som er dækket heraf blive refunderet til et nyt gavekort
For at sikre en hurtig ombytning og undgå udsolgte størrelser, anbefaler vi, at man i mellemtiden laver en ny bestilling på det ønskede produkt eller størrelse. På den måde sørger vi for at få din ordre behandlet hurtigst muligt, og for at du modtager det rigtige produkt langt hurtigere end ved en traditionel ombytning. Du kan også vente med at lave den nye bestilling, til vi har refunderet pengene.
Hvis du selv betaler fragten, er det også vigtigt at få kvitteringen på dette. Adressen pakken skal sendes til er:
Oaksmond ApS
Dalagervej 15
6623 Vorbasse
Danmark
Att.: Charlotte Straarup
Jeg har modtaget en ordre med fejl?
Vi bestræber os altid på, at levere din ordre korrekt og hurtigst muligt. Skulle der mod forventning være sket en fejl, så læs her:
Hvis man har modtaget et produkt med fejl eller en anden størrelse end bestilt, så er det vigtigt at tage fat i vores kundeservice så hurtigt som muligt.
Vi kan kontaktes på info@eliandfriends.dk. Send gerne med billeder af det produkt, man har modtaget med fejl eller lignende.
Det anbefales, at man tager kontakt til os, inden man tager kontakt til fragtfirma, eller begynder at sende retur, så vi kan sikre os den optimale returnering proces for alle parter.
Kan jeg få et andet product ved godkendt reklamation?
Ved godkendte reklamationer vil vi altid erstatte produktet med et nyt, tilsvarende såfremt dette er muligt. Skulle det vise sig ikke at være muligt, at erstatte produktet med et nyt, vil vi i stedet sende dig et gavekort på mail, som du selv kan bruge til at finde et andet alternativ.
Du kan altså ikke selv vælge, at få et andet produkt eller størrelse, da en reklamation dækker for en udbedring af en fejl eller skade på et produkt og ikke en ombytning heraf. Vi er derfor forpligtet til at sende samme produkt retur, hvis muligt, jf. Købeloven.
Kundeservice
Mangler du stadig svar?
Fik du ikke svar på dit spørgsmål?
Så kan du altid kontakte os direkte - vi vil altid gerne hjælpe.
Skriv til: info@eliandfriends.dk
Vi forsøger at svare alle henvendelser indenfor 48 timer.

Begyndelsen
Startede som en drøm
Eli&Friends var en drøm, som havde eksisteret længe. Drømmen blev realiseret af parret Charlotte Straarup & Nicklas Mortensen efter de fik deres søn Elliot.
Ideen var at skabe et dragende univers, som var fyldt med inspiration og kærlighed til gode materialer og kvalitet.
Derfor er alle mærker og produkter valgt med nøje overvejelser, hvor fokus på holdbarhed til tidens sjov og leg er i fokus.
Processen
Bevidsthed & målsætning
Da Charlotte & Nicklas blev forældre med (Eli)ot, ønskede de selv at købe noget tøj, som kunne holde til hverdagens leg, samtidig med at det var blødt og åndbart, så Elliot fik den ultimative komfort.
Med en bevidsthed og mantra omkring kvalitet over kvantitet, ønskede de at forhandle produkter som er lavet af gode og holdbare materialer, så selve levetiden kunne forlænges og gives videre igennem flere generationer.
